Közérdekű adatok
Som Község Önkormányzatának közzétételi listája
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 37. §-ában foglalt közzétételi kötelezettség teljesítése, figyelemmel a közérdekű adatok elektronikus közzétételére, az egységes közadatkereső rendszerre, valamint a központi jegyzék adattartalmára, az adatintegrációra vonatkozó részletes szabályokról szóló 305/2005. (XII. 25.) korm.rendeletben, valamint a közzétételi listákon szereplő adatok közzétételéhez szükséges közzétételi mintákról szóló 18/2005. (XII. 27.) IHM rendeletben foglaltakra.
1.Szervezeti, személyzeti adatok.
1.1. Kapcsolat, szervezet, vezetők
I. Közzétételi egység: Elérhetőségi adatok
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. Hivatalos név (teljes név) | Som Község Önkormányzata | - | - |
2. Székhely | 8655 Som, Ady Endre utca 35/A. | - | - |
3. Postacím (postafiók szerinti címe, ha van) | 8655 Som, Ady Endre utca 35/A. | - | - |
4. Telefonszám (nemzetközi vagy belföldi számként, utóbbi esetben körzetszámmal, illetve szolgáltatás- vagy hálózatkijelölő számmal) | 84/582-001 | - | - |
5. Faxszám (nemzetközi vagy belföldi számként, utóbbi esetben körzetszámmal, illetve szolgáltatás- vagy hálózatkijelölő számmal) | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
6. Központi elektronikus levélcím | - | - | |
7. A honlap URL-je | www.som.hu | - | - |
8. Ügyfélszolgálat vagy közönségkapcsolat elérhetősége (telefonszám, telefaxszám, ügyfélfogadás helye, postacíme) | Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 8654 Ságvár, Fő utca 16. Tel: 84/580-022/11 Fax: 84/380-011 e-mail: ugyfelszolg@sagvar.hu | - | - |
9. Az ügyfélszolgálati vagy közönségkapcsolati vezető neve | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
10. Az ügyfélfogadás rendje | Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal: Hétfő-Csütörtök: 8.00-12.30, 13.00-15.30 Péntek: 8.00- 12.00 | 2015. április | - |
II. Közzétételi egység: A szervezeti struktúra
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A szervezeti struktúra ábrája (a szervezeti egységek és vezetőik megnevezésével) | http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1152
| 2019. október | - |
III. Közzétételi egység: A szerv vezetői
Adat megnevezése | Megjegyzés | A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A szerv vezetőjének, vezetőinek, valamint testületi szerv esetén a testületi tagok neve, beosztás megnevezése, hivatali elérhetősége (telefon, telefax, postacím, elektronikus levélcím) | Polgármester: Kovács Szilveszter, tel: 84/582-00, e-mail: polgarmester@som.hu, 8655 Som, Ady Endre utca 35/A. Testületi tagok: Sipos Tibor alpolgármester, Bertalan Lajosné, Sutyor Szabolcs, Ulrichné Mészáros Zita. Jogi és ügyrendi bizottság: Bertalan Lajosné elnök, Sutyor Szabolcs alelnök, Ulrichné Mészáros Zita képviselő tag. Jegyző: Budainé Vajk Ildikó Aljegyző: Koltai Bernadett | 2019. október | - |
2. A szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztás megnevezése, hivatali elérhetősége (telefon, telefax, postacím, elektronikus levélcím) | Polgármester: Kovács Szilveszter, tel: 84/582-00, e-mail: polgarmester@som.hu, 8655 Som, Ady Endre utca 35/A. Jegyző: Budainé Vajk Ildikó, tel:84/580-022/19, email: jegyzo@sagvar.hu, postacím: 8654 Ságvár, Fő utca 16. Aljegyző: Koltai Bernadett, tel: 84/580-022/18, e-mail: aljegyzo@sagvar.hu, postacím: 8654 Ságvár, Fő utca 16. | 2019. október | - |
1.2. A felügyelt költségvetési szervek
I. Közzétételi egység: A szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szerv
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek hivatalos neve (teljes neve), székhelye, elérhetősége (telefonszám, telefaxszám, postacím, elektronikus levélcím) | Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 8654 Ságvár, Fő utca 16. Tel: 84/580-022/11 Fax: 84/380-011 e-mail: ugyfelszolg@sagvar.hu
| 2013. január | - |
2. A szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek honlapjának URL-je | www.sagvar.hu | 2013. január |
|
3. A szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek ügyfélszolgálatának vagy közönségkapcsolatának elérhetősége (telefonszám, telefaxszám, ügyfélfogadás helye, postacíme), ügyfélfogadásának rendje | Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 8654 Ságvár, Fő utca 16. Tel: 84/580-022/11 Fax: 84/380-011 e-mail: ugyfelszolg@sagvar.hu ügyfélfogadás rendje: Hétfő-Csütörtök: 8.00-12.30, 13.00-15.30 Péntek: 8.00- 12.00 | 2015. április |
|
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek hivatalos neve (teljes neve), székhelye, elérhetősége (telefonszám, telefaxszám, postacím, elektronikus levélcím) | Ságvár és Környéke Önkormányzati Feladatellátó Társulás 8654 Ságvár, Fő utca 16. Tel: 84/580-022/11 Fax: 84/380-011 e-mail: ugyfelszolg@sagvar.hu | 2013. július |
|
2. A szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek honlapjának URL-je | www.sagvar.hu | 2013. július |
|
3. A szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek ügyfélszolgálatának vagy közönségkapcsolatának elérhetősége (telefonszám, telefaxszám, ügyfélfogadás helye, postacíme), ügyfélfogadásának rendje | Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 8654 Ságvár, Fő utca 16. Tel: 84/580-022/11 Fax: 84/380-011 e-mail: ugyfelszolg@sagvar.hu ügyfélfogadás rendje: Hétfő-Csütörtök: 8.00-12.30, 13.00-15.30 Péntek: 8.00- 12.00 | 2015. április |
|
1.3. Gazdálkodó szervezetek
I. Közzétételi egység: A szerv tulajdonában álló vagy részvételével működő gazdálkodó szervezetek
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. Azon gazdálkodó szervezetek neve, székhelye, elérhetősége (telefon, telefax, földrajzi hely, postacím, elektronikus levélcím), amelyek a közfeladatot ellátó szerv többségi tulajdonában állnak, illetve amelyek felett közvetlen irányítással rendelkezik | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
2. A fentiek szerinti gazdálkodó szervezetek tevékenységi körének leírása | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
3. A fentiek szerinti gazdálkodó szervezetek képviselőjének neve | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
4. A fentiek szerinti gazdálkodó szervezetekben a közfeladatot ellátó szerv részesedésének mértéke | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
1.4. Közalapítványok
I. Közzétételi egység: A szerv által alapított közalapítványok
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. Azon közalapítványok neve, amelyeket a közfeladatot ellátó szerv alapított, amelyek alapítói jogát ő gyakorolja | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
2. A fentiek szerinti közalapítványok székhelye | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
3. A fentiek szerinti közalapítványok kezelő szerve tagjainak felsorolása | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
1.5. Lapok
I. Közzétételi egység: Lapok
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok neve | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
2. A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok szerkesztőségének és kiadójának neve és elérhetősége (telefon, telefax, földrajzi hely, postacím, elektronikus levélcím) | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
3. A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok főszerkesztőjének a neve | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
1.6. Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést vagy felügyeletet gyakorló szerv
I. Közzétételi egység: Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést vagy felügyeletet gyakorló szerv
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntéseinek tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szervek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést vagy felügyeletet gyakorló szerv hivatalos neve (teljes neve), székhelye, elérhetősége (telefon, telefax, földrajzi hely, postacím, elektronikus levélcím), honlapjának címe | 1. Somogy Vármegyei Kormányhivatal postacím: 7400 Kaposvár, Nagy Imre tér 1. Tel: 85/502-600 e-mail: hivatal@somogy.gov.hu honlap: www.somogy.gov.hu
2. Azon döntések esetén, ahol a jogszabály alapján közigazgatási per lefolytatásának van helye az eljáró bíróság: Pécsi Törvényszék cím:7623 Pécs, Rákóczi út 34 telefon: 72/503-500 weboldal: https://pecsitorvenyszek.birosag.hu/ 3. A polgármester, illetve a jegyző által átruházott hatáskörben meghozott döntései ellen benyújtandó fellebbezés: Ságvár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 8654 Ságvár, Fő u. 16. Tel: 580-022 e-mail: jegyzo@sagvar.hu honlap: www.sagvar.hu
| 2023. január | Somogy Megyei Kormányhivatal 7400 Kaposvár, Nagy Imre tér 1. Tel: 85/502-600 e-mail: hivatal@somogy.gov.hu www.somogy.gov.hu |
2. A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntéseinek tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szervek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést vagy felügyeletet gyakorló szerv ügyfélszolgálatának vagy közönségkapcsolatának elérhetősége (telefonszám, telefaxszám, ügyfélfogadás helye, postacíme), ügyfélfogadásának rendje | 1. Somogy Vármegyei Kormányhivatal postacím: 7400 Kaposvár, Nagy Imre tér 1. Tel: 85/502-600 e-mail: hivatal@somogy.gov.hu https://www.kormanyhivatal.hu/hu/somogy/szervezeti-egysegek
2. Pécsi Törvényszék cím:7623 Pécs, Rákóczi út 34 telefon: 72/503-500 weboldal: https://pecsitorvenyszek.birosag.hu/ 3. Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal Ügyfélszolgálata 8654 Ságvár, Fő utca 16. Tel: 84/580-022/11 Fax: 84/380-011 e-mail: ugyfelszolg@sagvar.hu ügyfélfogadás rendje: Hétfő-Csütörtök:8.00-12.30,13.00-15.30, Péntek: 8.00- 12.00 | 2023. január | Somogy Megyei Kormányhivatal 7400 Kaposvár, Nagy Imre tér 1. Tel: 85/502-600 e-mail: hivatal@somogy.gov.hu https://www.kormanyhivatal.hu/hu/somogy/szervezeti-egysegek
|
1.7. Költségvetési szervek
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv által alapított költségvetési szerv neve, székhelye, a költségvetési szervet alapító jogszabály megjelölése, illetve azt alapító határozat, a költségvetési szerv alapító okirata, működési engedélye | Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 8654 Ságvár, Fő utca 16. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 85. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján Ságvár, Som és Nyim Községek Önkormányzatai 2013. január 1-jei hatállyal határozatlan időtartamra hozták létre. Ságvári KÖH Alapító okirat: http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1354
| 2013. január | Ságvári KÖH Alaptó okirat: http://www.som.hu/dokumentumok/kozbeszerzesi-terv |
2. A költségvetési szerv vezetője, honlapjának elérhetősége | Budainé Vajk Ildikó jegyző | 2015. december |
|
2. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
I. Közzétételi egység: A szerv alaptevékenysége, feladat- és hatásköre
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege | Som Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2014/16/2023-03-02
http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1154
| 2023. április | https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2014/16/2022-02-26
|
2. Az országos illetékességű szervek, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatal esetében a közfeladatot ellátó szerv feladatáról, tevékenységéről szóló tájékoztató szövege magyar és angol nyelven | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
3. A helyi önkormányzat önként vállalt feladatainak felsorolása és részletes leírása | http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1155
| 2021. április | - |
II. Közzétételi egység: A hatósági ügyek intézésének rendjével kapcsolatos adatok
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben ügyfajtánként és eljárástípusonként a hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv megnevezése | http://sagvar.hu/nyomtatvanyok.htm
A nyomtatványok almenüben ki kell választani az adott ügytípust a legördülő menüből.
(ügymenetek + letölthető nyomtatványok)
| 2021. április | - |
2. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben ügyfajtánként és eljárástípusonként a hatáskörrel rendelkező, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv illetékességi területe | Az 1. pontban részletezve.
| - | - |
3. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok felsorolása | Az 1. pontban részletezve.
| - | - |
4. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak összege | Az 1. pontban részletezve.
| - | - |
5. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügyintézést segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás | Az 1. pontban részletezve.
| - | - |
6. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az eljárást megindító irat benyújtására szolgáló postacím (postafiók szerinti cím, ha van), ügyfélfogadási vagy közönségkapcsolati cím és nyitvatartási idő | Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 8654 Ságvár, Fő utca 16. Tel: 84/580-022/11 Fax: 84/380-011 e-mail: ugyfelszolg@sagvar.hu ügyfélfogadás rendje: Hétfő-Csütörtök: 8.00-12.30, 13.00-15.30 Péntek: 8.00- 12.00 Rövid név: SKNMK KRID: 107033347
Som Község Önkormányzata Hivatali kapu elérhetősége: Rövid név: SMXMS KRID: 554184343
| 2021. április | - |
7. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az eljárást megindító irat benyújtására, elintézésére, fellebbezésére nyitva álló határidő | Az 1. pontban részletezve.
| - | - |
8. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben használt formanyomtatványok listája | http://sagvar.hu/nyomtatvanyok.htm A nyomtatványok almenüben ki kell választani az adott ügytípust a legördülő menüből.
| 2021. április | - |
9. Az államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben igénybe vehető elektronikus programok elérése, időpontfoglalás | https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato
| 2021. április | - |
10. Az államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben az ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke, tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről | Az 1. pontban részletezve.
http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1156
| 2021. április | - |
III. Közzétételi egység: Közszolgáltatások
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése | Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális alapellátásokról és a fizetendő térítési díjakról szóló 3/2014. (II.06.) önkormányzati rendelet: https://or.njt.hu/eli/v01/396189/r/2014/3/2023-04-01
A közművelődésről szóló 8/2020. (V. 19.) önkormányzati rendelet: https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2020/8/2023-01-01
A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó helyi közszolgáltatásról szóló 2/2014. (II. 05.) önkormányzati rendelet: https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2014/2/2023-01-01
a helyi köztemetőről és a temetkezés rendjéről szóló 12/2013. (XI. 27.) önkormányzati rendelet: https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2013/12/2021-10-01
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő családi események létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 6/2017. (V. 25.) önkormányzati rendelet: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/321161
| 2023. április | https://or.njt.hu/onkorm/-:13:2423:2014:3:1:-:-:-/1/10
A közművelődésről szóló 8/2020. (V. 19.) önkormányzati rendelet: https://or.njt.hu/onkorm/-:13:2434:2020:8:1:-:-:-/1/10 A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó helyi közszolgáltatásról szóló 2/2014. (II. 05.) önkormányzati rendelet: https://or.njt.hu/onkorm/-:13:2434:2014:2:1:-:-:-/1/10 Hulladékgazdálkodási közszolg.szerződés: http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1157
|
2. A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások tartalmának leírása | Az 1. pontban részletezve. | - | - |
3. A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások igénybevételének rendjére vonatkozó tájékoztatás | Az 1. pontban részletezve. | - | - |
4. A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások díjának és az abból adott kedvezmények mértéke | Az 1. pontban részletezve. | - | - |
IV. Közzétételi egység: A szerv nyilvántartásai
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv által saját fenntartású adatbázisok, illetve nyilvántartások leíró (név, formátum, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, az érintettek köre, az adatok forrása, kérdőíves adatfelvétel esetén a kitöltetlen kérdőív) jegyzéke | 1. Adatkezelés megnevezése: Méhtartók nyilvántartása Az adatkezelés célja: Méhtartók nyilvántartásának kezelése, légi és kémiai védekezések, permetezések miatt Az adatkezelés jogalapja: a méhállományok védelméről és a mézelő méhek egyes betegségeinek megelőzéséről és leküzdéséről szóló 70/2003. (VI. 27.) FVM rendelet Az adatkezelés időtartama: Folyamatos Az érintettek köre: a település közigazgatási területén található méhcsaládok tulajdonosa Az adatok forrása: Közvetlenül az érintettől felvett, nyomtatvány alapján beadott
2. Adatkezelés megnevezése: Állattartók nyilvántartása Az adatkezelés célja: az állattartó állattartási tevékenységének megkezdéséről, illetve megszüntetéséről való tájékoztatás Az adatkezelés jogalapja: az Állat-egészségügyi Szabályzat kiadásáról szóló 41/1997. (V. 28.) FM rendelet 34. § (1) bekezdés Az adatkezelés időtartama: Folyamatos Az érintettek köre: a település közigazgatási területén található állattartó 100 egyedszám felett Az adatok forrása: Közvetlenül az érintettől felvett, nyomtatvány alapján beadott
3. Adatkezelés megnevezése: Ebek nyilvántartása Az adatkezelés jogalapja: az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény 42/B. § (1) Az adatkezelés időtartama: Háromévente egy alkalommal a tartás helye szerint illetékes települési önkormányzat eb összeírást végez, de az adatokat folyamatosan kezeli. (pl.: eb halál, született ebek) Az érintettek köre: a település közigazgatási területén található eb tulajdonosok Az adatok forrása: Közvetlenül az érintettől felvett, nyomtatvány alapján beadott
4. Adatkezelés megnevezése: Integrált államháztartási számviteli rendszer, tárgyi Az adatkezelés célja: az önkormányzat és intézményei, mint az rendelet; 2000. évi C. törvény (számviteli törvény) Az adatkezelés időtartama: a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően Az érintettek köre: az önkormányzattal, illetve intézményeivel gazdasági kapcsolatban álló jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek, természetes személyek, Az adatok forrása: Az Önkormányzattal és intézményeivel kapcsolatban álló gazdasági szereplőkkel megkötött szerződések, megállapodások, kiállított számlák, illetve a partnerektől beérkező számlák. A számlavezető banktól érkező bankkivonatok. Az önkormányzati, intézményi állományba helyezési bizonylatok, leltárak.
5. Adatkezelés megnevezése: Helyi adó nyilvántartó rendszer Az adatkezelés célja: a település közigazgatási területén a helyi adók nyilvántartása, kivetések kezelése, pénzforgalom, adókönyvelés, és az adózók személyes adatainak nyilvántartása Az adatkezelés jogalapja: az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adók és adók módjára behajtandó köztartozások nyilvántartásának, kezelésének, elszámolásának, valamint az önkormányzati adóhatóság adatszolgáltatási eljárásának szabályairól szóló 37/2015. (XII. 28.) NGM rendelet Az adatkezelés időtartama: a jogszabályban meghatározottak szerint Az érintettek köre: az önkormányzat közigazgatási területén ingatlantulajdonnal rendelkezők, egyéni vagy társas vállalkozásban tevékenységet folytatók, egyéni vagy kereskedelmi szálláshelyet üzemeltetők, adók módjára behajtandó köztartozással rendelkezők, talajterhelési díj fizetésére kötelezettek, hatósági bizonyítvány kiállítását kérők, túlfizetéssel rendelkező természetes és jogi személyek Az adatok forrása: Közvetlenül az érintettől bejelentkezési kötelezettség teljesítése vagy bevallás útján felvett, társhatóságoktól rendelkezésre bocsátott, belföldi jogsegély kérése útján rendelkezésre álló, a KEKKH Személyi adat- és Lakcím nyilvántartásából lekérdezett, TAKARNET Országos Ingatlan-nyilvántartás hálózatából lekérdezett adatok
6. Adatkezelés megnevezése: Adatvédelmi incidens nyilvántartás Az adatkezelés célja: Az önkormányzatnál előforduló adatvédelmi incidensek nyilvántartása; - az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az érintett személyes adatok körét, az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát, az adatvédelmi incidens időpontját, körülményeit, hatásait és az elhárítására megtett intézkedéseket, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat Az adatkezelés jogalapja: az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény Az adatkezelés időtartama: személyes adatokkal kapcsolatos incidens esetén 5 év, különleges adatokkal kapcsolatos incidens esetén 20 év Az érintettek köre: Az adatvédelmi incidenssel érintettek Az adatok forrása: Belső információk, bejelentések, Hatósági felhívás.
7. Adatkezelés megnevezése: Szociális és gyermekvédelmi ellátások igénybevételére jogosító adatbázis kezelése Az adatkezelés célja: A jogszabályokban meghatározott rászorultságtól függő ellátások nyilvántartása - megállapított ellátások és elutasított kérelmek nyilvántartása Az adatkezelés jogalapja: a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény; a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény; a települési támogatásról szóló önkormányzati rendelet, Az adatkezelés időtartama: az adatkezelési cél megvalósulásáig, a jogszabályokban meghatározottak szerint - eseti vagy adott időszakra vonatkozólag megállapított ellátások Az érintettek köre: az önkormányzat illetékességi területén lakcímmel vagy tartózkodási hellyel rendelkező természetes személyek, akik szociális vagy gyermekvédelmi ellátást igényelnek Az adatok forrása: Közvetlenül az érintettől felvett.
8. Adatkezelés megnevezése: Szállás engedélyek, kereskedelmi nyilvántartás, ipari tevékenységek nyilvántartása, Az adatkezelés célja: A jogszabályokban meghatározott szálláshelyekkel, üzletekkel és telephelyekkel kapcsolatos nyilvántartások Az adatkezelés jogalapja: a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdés; a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X.20.) Korm. rendelet; nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatás nyilvántartása a Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról szóló 173/2003. (X.28.) Korm. rendelet 14. § (1) bekezdése alapján, az Ipari tevékenység gyakorlására szolgáló telepekről vezetett nyilvántartás a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól szóló 57/2013. (II. 27.) Korm. rendelet 10.§ (2) bekezdése, Az adatkezelés időtartama: A jogszabályokban meghatározottak szerint Az érintettek köre: Vállalkozások, üzletet- vagy szálláshelyet üzemeltető természetes személyek, ipari tevékenységet végző vállalkozások,
9. Adatkezelés megnevezése: vásárokról és piacokról vezetett nyilvántartás, Az adatkezelés célja: a jogszabályban meghatározott vásárokkal és piacokkal kapcsolatos nyilvántartások Az adatkezelés jogalapja: Vásárokról és piacokról nyilvántartás a vásárokról és piacokról szóló 55/2009. (III.13.) Korm. rendelet 4 §. (5) bekezdése alapján Az adatkezelés időtartama: a jogszabályokban meghatározottak szerint Az érintettek köre: az üzemeltetők, Az adatok forrása: Kötelező bejelentés alapján 10.Adatkezelés megnevezése: zenés, táncos rendezvényekről vezetett nyilvántartás Az adatkezelés célja: a jogszabályban meghatározott zenés és táncos rendezvényekkel kapcsolatos nyilvántartások Az adatkezelés jogalapja: A zenés, táncos rendezvények nyilvántartása a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdése alapján Az adatkezelés időtartama: a jogszabályokban meghatározottak szerint Az érintettek köre: a zenés, táncos rendezvény szervezője, a rendezvénynek helyt adó építmény üzemeltetője, Az adatok forrása: Kötelező bejelentés alapján
11.Adatkezelés megnevezése: Közigazgatási Szankciók Nyilvántartása Az adatkezelés célja: a közigazgatási szankciók alkalmazásának fokozatossága, Az adatkezelés jogalapja: a közigazgatási szabályszegések szankcióiról szóló 2017. évi CXXV. törvény 3. §-a, a közösségi együttélés szabályairól szóló önkormányzati rendelet Az adatkezelés időtartama: a jogszabályokban meghatározottak szerint Az érintettek köre: az a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek, illetve amelynek a közigazgatási szabályszegésért való felelősségét a közigazgatási hatóság megállapította. Az adatok forrása: a közigazgatási szankciót alkalmazó hatóság,
12. Az Adatkezelés megnevezése: polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartása Az adatkezelés célja: a törvényben meghatározott adatok és változásaik gyűjtése és kezelése, azokról okiratok kiadása és törvényben meghatározott jogosultaknak adatok szolgáltatása. Az adatkezelés jogalapja: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény Az adatkezelés időtartama: a jogszabályokban meghatározottak szerint Az érintettek köre: a törvényben hatálya alá tartozó állampolgárok Az adatok forrása: az állampolgár lakcímbejelentése, az illetékes hatóság értesítései, határozatai,
13. Adatkezelés megnevezése: Nyilvántartás közérdekű adatigénylésekről Az adatkezelés célja: A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság felé teljesítendő éves jelentéshez, a notórius adatigénylők által ugyanazon adatkörre vonatkozó adatigénylések elutasításához, továbbá az egyedi és különleges közzétételi listák kialakításához Az adatkezelés jogalapja: az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény Az adatkezelés időtartama: személyes adatok tekintetében 1 év, egyéb adatok tekintetében az egyedi iratkezelési szabályzat szerinti selejtezési idő Az érintettek köre: Közérdekű adatigénylők Az adatok forrása: A közérdekű adatigénylők által megadott adatok
14. Adatkezelés megnevezése: Bérszámfejtéshez adatkezelés, Kinevezések nyilvántartása Az adatkezelés jogalapja: a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelési cél megvalósulásáig, illetve törvényben meghatározott időpontig Az érintettek köre: Köztisztviselők, közalkalmazottak, közfoglalkoztatottak, munkavállalók Az adatok forrása: Közvetlenül az érintettektől
15. Adatkezelés megnevezése: Teljesítményértékelés rendszerben kezelt adatok Az adatkezelés célja: A köztisztviselők teljesítményértékelésének megvalósítása a közszolgálati tisztviselőkről szóló jogszabályok alapján a TÉR rendszerben Az adatkezelés jogalapja: a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 130. § Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelési cél megvalósulásáig, illetve törvényben meghatározott időpontig Az érintettek köre: Köztisztviselők Az adatok forrása: A vezetők értékelése alapján
16. Adatkezelés megnevezése: Köztisztviselők tanulmányi kötelezettségének nyilvántartása Az adatkezelés célja: A köztisztviselők részére előírt tanulmányi kötelezettségek teljesítéséhez azok nyilvántartása, valamint adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése Az adatkezelés jogalapja: a közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló 273/2012. (IX.28.) Korm. rendelet 9. § (8) bekezdés Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelési cél megvalósulásáig, illetve törvényben meghatározott időpontig Az érintettek köre: Köztisztviselők Az adatok forrása: A köztisztviselők tanulmányainak előírása, képzés kiválasztása, tanulmányok elvégzése
17. Adatkezelés megnevezése: Belső ellenőrzési nyilvántartás Az adatkezelés célja: A lefolytatott ellenőrzések és a kapcsolódó intézkedési tervek nyilvántartása Az adatkezelés jogalapja: 370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről Az adatkezelés időtartama: Keletkezéstől számított 10 év Az érintettek köre: Ellenőrzéssel érintettek köre Az adatok forrása: Az Önkormányzat belső anyagai
18. Adatkezelés megnevezése: Adattovábbítási nyilvántartás Az adatkezelés célja: az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából Az adatkezelés jogalapja: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény Az adatkezelés időtartama: Személyes adatok 5 év, Különleges adatok 20 év Az érintettek köre: Személyes adat továbbításával érintettek Az adatok forrása: Az Önkormányzat nyilvántartásai
19. Adatkezelés megnevezése: Szerződés nyilvántartás Az adatkezelés célja: az Önkormányzat szerződéseinek nyilvántartása Az adatkezelés jogalapja: Szerződésenként változó Az adatkezelés időtartama: Szerződésenként változó Az érintettek köre: A szerződésekben szereplő személyek, valamint a szerződő partnerek Az adatok forrása: Szerződéskötés
http://sagvar.hu/engedelyeknyilvantart.htm
https://www.nyilvantarto.hu/hu/
| 2023. április |
http://sagvar.hu/engedelyeknyilvantart.htm
https://www.nyilvantarto.hu/hu/
|
2. A közfeladatot ellátó szerv által - alaptevékenysége keretében - gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái | http://sagvar.hu/engedelyeknyilvantart.htm
https://www.nyilvantarto.hu/hu/
| 2021. április | - |
3. A közfeladatot ellátó szerv által - alaptevékenysége keretében - gyűjtött és feldolgozott adatokhoz való hozzáférés módja | http://sagvar.hu/engedelyeknyilvantart.htm
https://www.nyilvantarto.hu/hu/
| 2021. április | - |
4. A közfeladatot ellátó szerv által - alaptevékenysége keretében - gyűjtött és feldolgozott adatokról való másolatkészítés költségei | Másolt oldalanként fizetendő összeg: színes másolat 250 Ft/oldal, fekete-fehér másolat 50 Ft/oldal.
| 2021. április | - |
V. Közzétételi egység: Nyilvános kiadványok
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványainak címei | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
2. A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványai témájának leírása | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
3. A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványaihoz való hozzáférés módja | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
4. A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványaiért fizetendő költségtérítés mértéke vagy az ingyenesség ténye | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
VI. Közzétételi egység: Döntéshozatal, ülések
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A testületi szerv döntései előkészítésének rendje | Som Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2014/16/2023-03-02
| 2023. április | https://or.njt.hu/onkorm/-:13:2434:2014:16:1:-:-:-/1/10
|
2. A testületi szerv döntéseiben való állampolgári közreműködés (véleményezés) módja (erre szolgáló postai, illetve elektronikus levélcím) | Som Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2014/16/2023-03-02
| 2023. április | https://or.njt.hu/onkorm/-:13:2434:2014:16:1:-:-:-/1/10
|
3. A testületi szerv döntéshozatalának eljárási szabályai | Som Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2014/16/2023-03-02
| 2023. április | https://or.njt.hu/onkorm/-:13:2434:2014:16:1:-:-:-/1/10
|
4. A testületi szerv ülésének helye (irányítószám, város, utca, házszám) | Közösségi ház – Leitert tárgyaló 8655 Som, Ady Endre utca 35/A. | 2021. április |
|
5. A testületi szerv megtartott üléseinek ideje (év, hó, nap, óra megjelöléssel), valamint nyilvánossága, üléseinek jegyzőkönyvei, illetve összefoglalói |
http://www.som.hu/dokumentumok
| Folyamatos | http://www.som.hu/dokumentumok
|
6. A testületi szerv tervezett üléseinek ideje (év, hó, nap, óra megjelöléssel), valamint nyilvánossága | Som Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2023. évi munkaterve
2023. január 16. (hétfő) 14.00 együttes testületi ülés Nyim és Ságvár képviselő-testületeivel. Napirendi pontok:
megalkotására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.)
Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.)
2023. február 27. (hétfő) 14.00 óra együttes testületi ülés Nyim és Ságvár képviselő-testületeivel. Napirendi pontok: 1. Javaslat a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális alapellátásokról és a fizetendő térítési díjakról szóló 3/2014. (II. 06.) önkormányzati rendelet módosítására. Előterjesztő: Kecskés Gábor polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 2. Javaslat a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 2022. évi költségvetésének módosítására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 3. Javaslat a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 2023. évi költségvetésének elfogadására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 4. Javaslat a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 2023. évi közbeszerzési tervének elfogadására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 5. Javaslat pályázat benyújtására a 2023. évi lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző. (Írásbeli előterjesztés.) 6. Javaslat a központi orvosi ügyelet további működtetésével kapcsolatos döntés meghozatalára. Előterjesztő: Kecskés Gábor polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 7. Egyebek Előterjesztő: Kecskés Gábor polgármester (Szóbeli előterjesztés.)
2023. február 28. (kedd) 14.00 óra rendes, nyilvános képviselő-testületi ülés Napirendi pontok: 1. A jogi és ügyrendi bizottság beszámolója a vagyonnyilatkozat benyújtási kötelezettségek teljesítéséről. Előterjesztő: Bertalan Lajosné elnök (Szóbeli előterjesztés.) 2. Javaslat az önkormányzat 2022. évi költségvetéséről szóló 3/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelet módosítására. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 3. Som Község Önkormányzata adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek megállapítása. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 4. Javaslat Som Község Önkormányzata 2023. évi költségvetéséről szóló rendeletének megalkotására. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 5. Javaslat a közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 11/2014 (IX.24.) önkormányzati rendelet felülvizsgálatára. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 6. Javaslat a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosítására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 7. Javaslat a közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 11/2014 (IX.24.) önkormányzati rendelet felülvizsgálatára. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 8. Javaslat Som község jelképeiről és a jelképek használatáról szóló 3/1994. (XI. 24.) önkormányzati rendelet felülvizsgálatára. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 9. Javaslat egyes önkormányzati rendeletek hatályon kívül helyezésére. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 10. Javaslat az Egységes Somért Alapítvány és a Somi Polgárőr Egyesület 2022. évi elszámolásának elfogadására. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 11. Javaslat használati megállapodás megkötéséről az Egységes Somért Alapítvánnyal térfigyelő kamerarendszer eszközeinek átvételéről. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 12. Javaslat Som Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2023. évi munka- és rendezvénytervének elfogadására. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 13. Javaslat Som Község Önkormányzata közösségi színtere 2023. évi szolgáltatási tervének elfogadására. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 14. Javaslat Som Község Önkormányzatának 2023. évi éves összesített közbeszerzési tervének elfogadására. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 15. Tájékoztató a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester, Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 16. Egyebek Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Szóbeli előterjesztés.)
2023. május 22. (hétfő) 14.00 óra Együttes testületi ülés Nyim és Ságvár képviselő-testületeivel. Napirendi pontok:
Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.)
Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 3. Javaslat a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 2022. évi összefoglaló belső ellenőrzési jelentésének elfogadására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 4. Beszámoló a Közös Önkormányzati Hivatal 2022. évi munkájáról. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 5. Beszámoló az önkormányzatok 2022. évi gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak ellátásáról. Előterjesztő: Gárdonyi-Bojás Lilla Alexandra családgondozó (Írásbeli előterjesztés.) 6. Beszámoló a Ságvár és Környéke Önkormányzati Feladatellátó Társulás 2022. évi munkájáról. Előterjesztő: Kecskés Gábor elnök (Írásbeli előterjesztés.) 7. Beszámoló a települések közbiztonsági helyzetéről. Előterjesztő: Siófoki rendőrkapitány (Írásbeli előterjesztés.) 8. Beszámoló a települések 2022. évi tűzvédelmi helyzetéről. Előterjesztő: Siófoki tűzoltóparancsnok (Írásbeli előterjesztés.) 9. A DRV Zrt. beszámolója a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtési tevékenységről. Előterjesztő: DRV Zrt. (Írásbeli előterjesztés.) 11. Egyebek. Előterjesztő: Kecskés Gábor polgármester (Szóbeli előterjesztés.)
2023. május 23. (kedd) 14.00 óra rendes, nyilvános testületi ülés Napirendi pontok:
Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.)
Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó (Írásbeli előterjesztés.)
Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.)
Előterjesztő: Takáts Gyula Megyei és Városi Könyvtár (Írásbeli előterjesztés.)
Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester, Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.)
Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Szóbeli előterjesztés.)
2023. augusztus 8. (kedd) 14.00 óra rendes, nyilvános képviselő-testületi ülés Napirendi pontok: 1. Döntés pályázat benyújtásáról: szociális tűzifa 2023. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 2. Egyebek. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Szóbeli előterjesztés.) 2023. szeptember 25. (hétfő) 14.00 óra együttes testületi ülés Nyim és Ságvár testületeivel Napirendi pontok: 1. Javaslat a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 2023. évi I. félévi költségvetési beszámolójának elfogadására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 2. Javaslat a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 2023. évi költségvetésének módosítására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó (Írásbeli előterjesztés.) 3. Egyebek Előterjesztő: Kecskés Gábor polgármester (Szóbeli előterjesztés.)
2023. szeptember 26. (kedd) 14.00 óra rendes, nyilvános képviselő-testületi ülés Napirendi pontok: 1. Javaslat az önkormányzat 2023. évi I. félévi beszámolójának elfogadására. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 2. Javaslat az önkormányzat 2023. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet módosítására. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.)
Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 4. Tájékoztató az Önkormányzat adózási helyzetéről. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 5. Döntés a Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíjrendszer 2024. évi fordulójához való csatlakozásról. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 6. Tájékoztató a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester, Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 7. Egyebek. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Szóbeli előterjesztés.)
2023. október 19. (csütörtök) 17 óra 30 Közmeghallgatás Napirendi pontok:
Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester és a képviselő-testület (Szóbeli előterjesztés.)
Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester és a képviselő-testület (Szóbeli előterjesztés.) 2023. november 27. (hétfő) 14.00 óra együttes testületi ülés Nyim és Ságvár testületeivel Napirendi pontok: 1. Javaslat a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 2023. évi ¾éves beszámolójának elfogadására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 2. Javaslat a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 2023. évi költségvetésének módosítására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó (Írásbeli előterjesztés.) 3. Egyebek Előterjesztő: Kecskés Gábor polgármester (Szóbeli előterjesztés.)
2023. november 28. (kedd) 14.00 óra rendes, nyilvános képviselő-testületi ülés Napirendi pontok: 1. Javaslat az önkormányzat 2023. évi ¾ éves gazdálkodásáról szóló beszámoló elfogadására. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 2. Javaslat az önkormányzat 2023. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet módosítására. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 3. Javaslat a helyi adókról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálatára. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 4. A közterületek használatának rendjéről szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 5. A helyi köztemetőről és a temetkezés rendjéről szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 6. A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó helyi közszolgáltatásról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.) 7. Javaslat Som Község Önkormányzata 2023. évi belső ellenőrzési tervének elfogadására. Előterjesztő: Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 8. Tájékoztató a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester, Budainé Vajk Ildikó jegyző (Írásbeli előterjesztés.) 9. Egyebek. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Szóbeli előterjesztés.)
2023. november 27. (hétfő) 16.00 óra rendes, zárt képviselő-testületi ülés 1. Döntés a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer 2023. évi fordulójára beérkezett pályázatok támogatásáról. Előterjesztő: Kovács Szilveszter polgármester (Írásbeli előterjesztés.)
| 2023. április | http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1241
|
7. A testületi szerv ülései látogathatóságának rendje | Som Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2014/16/2023-03-02
| 2023. április | https://or.njt.hu/onkorm/-:13:2434:2014:16:1:-:-:-/1/10
|
8. A testületi szerv üléseinek napirendje | http://www.som.hu/dokumentumok
| Folyamatos | |
9. A testületi szerv döntéseinek felsorolása | http://www.som.hu/dokumentumok
A hatályos rendeletek az alábbi oldalon elérhetők: https://or.njt.hu/onkorm/-:13:2434:-:-:1:-:-:-/1/10
| Folyamatos |
VII. Közzétételi egység: A szerv döntései, koncepciók, tervezetek, javaslatok
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A testületi szerv döntéseinek felsorolása | http://www.som.hu/dokumentumok
| Folyamatos | |
2. A testületi szerv döntéshozatalának dátuma (év, hó, nap megjelöléssel) | http://www.som.hu/dokumentumok
| Folyamatos | |
3. A testületi szerv szavazásának nyilvános adatai, ha azt jogszabály nem korlátozza | http://www.som.hu/dokumentumok
| Folyamatos | |
4. A jogszabályok előkészítésében való társadalmi részvételről szóló törvény alapján közzéteendő jogszabályalkotásra irányuló koncepciók, jogszabálytervezetek és kapcsolódó dokumentumok | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
5. A jogszabályok előkészítésében való társadalmi részvételről szóló törvény alapján közzéteendő jogszabályalkotásra irányuló koncepciók, jogszabálytervezetek tekintetében az egyeztetés állapota | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
6. A helyi önkormányzat képviselő-testületének nyilvános ülésére benyújtott előterjesztések a benyújtás időpontjától | http://www.som.hu/dokumentumok
| Folyamatos | http://www.som.hu/dokumentumok
|
7. Összefoglaló a véleményezők észrevételeiről, és az észrevételek elutasításának indokairól | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - |
|
VIII. Közzétételi egység: Pályázatok
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázatok szakmai leírása, azok eredményei és indoklásuk | http://www.som.hu/aktualitasok
| Folyamatos | http://www.som.hu/aktualitasok
|
IX. Közzétételi egység: Hirdetmények
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv által közzétett hirdetmények, közlemények | http://www.som.hu/aktualitasok
| Folyamatos | http://www.som.hu/aktualitasok
|
X. Közzétételi egység: Közérdekű adatok igénylése
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje | http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1158
| 2018. | - |
2. A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények tekintetében illetékes szervezeti egység neve | Budainé Vajk Ildikó jegyző | 2018. | - |
3. A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények tekintetében illetékes szervezeti egység elérhetősége (postacíme, földrajzi helye, telefonszáma, telefaxszáma, elektronikus levélcíme) | Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal 8654 Ságvár, Fő utca 16. Tel: 84/580-022/19 Fax: 84/380-011 e-mail: jegyzo@sagvar.hu ügyfélfogadás rendje: Hétfő-Csütörtök: 8.00-12.30, 13.00-15.30 Péntek: 8.00- 12.00
| 2018. | - |
4. Az adatvédelmi felelős vagy az információs jogokkal foglalkozó személy neve | Dr. Fejes Péter drfejes.peter@hanganov.hu | 2021. április | - |
5. A közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás adott szervre vonatkozó adatai | Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 30. § (3) bekezdésében foglaltak alapján a 2022. január 1. és december 31. közötti időszakban közérdekű adatigénylés nem érkezett.
| 2023. április | Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 30. § (3) bekezdésében foglaltak alapján a 2021. január 1. és december 31. közötti időszakban 1 db közérdekű adatigénylés érkezett.
|
6. A közfeladatot ellátó szerv kezelésében lévő közérdekű adatok felhasználására, hasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
7. Azon közérdekű adatok hasznosítására irányuló szerződések listája, amelyekben a közfeladatot ellátó szerv az egyik szerződő fél | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
XI. Közzétételi egység: Közzétételi listák
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös közzétételi lista | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
2. A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó egyedi közzétételi lista | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
3. Gazdálkodási adatok
3.1. A működés törvényessége, ellenőrzések
I. Közzétételi egység: Vizsgálatok, ellenőrzések listája
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szervnél végzett alaptevékenységgel kapcsolatos - nyilvános megállapításokat tartalmazó - vizsgálatok, ellenőrzések felsorolása | Belső ellenőri jelentés 2022: http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1341
| 2023. június | Belső ellenőri jelentés 2021: http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1276
2020: http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1182
|
II. Közzétételi egység: Az Állami Számvevőszék ellenőrzései
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. Az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek nyilvános megállapításai | http://www.sagvar.hu/content/dok/KozzeteteliListak/Onkormanyzat/08_ASZIntegritasJelentes_Somogy.pdf
| 2021. április |
|
III. Közzétételi egység: Egyéb ellenőrzések, vizsgálatok
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A szervre vonatkozó egyéb ellenőrzések, vizsgálatok nyilvános megállapításai | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
IV. Közzétételi egység: A működés eredményessége, teljesítmény
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv feladatellátásának teljesítményére, kapacitásának jellemzésére, hatékonyságának és teljesítményének mérésére szolgáló mutatók és értékük, időbeli változásuk | Jegyzői beszámoló a Hivatal munkájáról 2022. a 95. oldaltól: http://www.sagvar.hu/content/dok/Testuleti/2023/Egyuttes_20230525_jegyzokonyv.pdf
| 2023. június | Jegyzői beszámoló a Hivatal munkájáról: 2021 http://www.sagvar.hu/content/dok/Testuleti/2022/Egyuttes_20220525_jegyzokonyv.pdf
2020 http://www.sagvar.hu/content/dok/Polgarmesteri/2021/Egyuttes_20210527_jegyzokonyv.pdf
|
V. Közzétételi egység: Működési statisztika
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv tevékenységére vonatkozó, jogszabályon alapuló statisztikai adatgyűjtés eredményei, időbeli változásuk | OSAP – 2022: http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1357
| 2023. április | 2021: http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1160
|
3.2. Költségvetések, beszámolók
I. Közzétételi egység: Éves költségvetések
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv éves (elemi) költségvetései | 2023: https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2023/2
| 2023. április | A közzétételt követő 10 évig. 2022: https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2022/3
2021: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/321461
2020: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/320876
2019: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/323053
2018: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/321818
2017: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/321148
2016: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/321157
2015: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/322663
2014: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/322285
2013: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/322566
|
II. Közzétételi egység: Számviteli beszámolók
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv számviteli törvény szerinti beszámolói | 2022: http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1360
| 2023. június | http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1166
|
III. Közzétételi egység: A költségvetés végrehajtása
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szervnek a költségvetés végrehajtásáról - a külön jogszabályban meghatározott módon és gyakorisággal - készített beszámolói | 2022: https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2023/10
| 2023. május | A közzétételt követő 10 évig. 2021: https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2022/8
2020: https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2021/10
2019: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/322961
2018: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/322189
2017: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/322435
2016: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/321519
2015: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/322990
2014: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/322276
2013: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/322726
|
3.3. Működés
I. Közzétételi egység: A foglalkoztatottak
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szervnél foglalkoztatottak létszáma és személyi juttatásaira vonatkozó összesített adatok | 2023: foglalkoztatottak létszáma: 11 fő közfoglalkoztatottak létszáma: 0 fő választott tisztségviselők: 5 fő, személyi juttatások: 20 621 e Ft, járulékok: 2 772 e Ft
| 2023. április | 2022: foglalkoztatottak létszáma: 11 fő közfoglalkoztatottak létszáma: 1 fő választott tisztségviselők: 5 fő személyi juttatások: 20 774 e Ft, járulékok: 2 673 e Ft
|
2. A vezetők és a vezető tisztségviselők illetménye, munkabére, és rendszeres juttatásai, valamint költségtérítése összesített összege | A képviselő-testület 112/2019. (X. 18.) önkormányzati határozatával a polgármester tiszteletdíját az Mötv. 71. § (5) bekezdése alapján, figyelembe véve a település lakosságszámát, a polgármester illetményének 50%-ában, vagyis 199 450 Ft/hó összegben állapította meg 2019. október 13-tól kezdődően. A költségtérítés mértékét az Mötv. 71. § (6) bekezdése alapján illetményének 15%-ában, vagyis 29 918 Ft/hó összegben határozta meg 2019. október 13-tól kezdődően. A képviselő-testület 114/2019. (X. 18.) önkormányzati határozatával az alpolgármester tiszteletdíját az Mötv. 80. § (2) bekezdése alapján 179 505 Ft/hó összegben állapította meg. A költségtérítés mértéke tiszteletdíjának 15%-a, vagyis 26 926 Ft/hó 2019. október 13-tól kezdődően.
Az önkormányzati képviselőnek, a bizottsági elnöknek és tagnak járó tiszteletdíjról szóló 15/2014. (X.20.) önkormányzati rendelet: https://or.njt.hu/onkormanyzati-rendelet/322788
| 2019. október | https://or.njt.hu/eli/v01/400279/r/2014/15/2014-10-21
|
3. Az egyéb alkalmazottaknak nyújtott juttatások fajtája és mértéke összesítve | Az Önkormányzat a dolgozók részére 2023. évben havonta 1.000 Ft/fő összegű bankszámla hozzájárulást ad, mely negyedévente a munkabérfizetés napján kerül átutalásra a dolgozók bankszámlájára.
| 2023. április. | Az Önkormányzat a dolgozók részére 2022. évben havonta 1.000 Ft/fő összegű bankszámla hozzájárulást ad, mely negyedévente a munkabérfizetés napján kerül átutalásra a dolgozók bankszámlájára.
|
II. Közzétételi egység: Támogatások
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv költségvetéséből nyújtott, nem normatív, céljellegű, fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek neve | http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1358
| 2023. június | A táblázat tartalmazza az előző évek támogatásait is. |
2. A közfeladatot ellátó szerv költségvetéséből nyújtott, nem normatív, céljellegű, fejlesztési támogatások célja | Az 1. pont tartalmazza. | 2023. június | - |
3. A közfeladatot ellátó szerv költségvetéséből nyújtott, nem normatív, céljellegű, fejlesztési támogatások összege | Az 1. pont tartalmazza. | 2023. június | - |
4. A közfeladatot ellátó szerv költségvetéséből nyújtott, nem normatív, céljellegű, fejlesztési támogatási program megvalósítási helye | Az 1. pont tartalmazza. | 2023. június | - |
III. Közzétételi egység: Szerződések
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. Az államháztartás pénzeszközei felhasználásával, az államháztartáshoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő, ötmillió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezése (típusa), tárgya, a szerződést kötő felek neve, a szerződés értéke, határozott időre kötött szerződés esetében annak időtartama, valamint az említett adatok változásai, a nemzetbiztonsági, illetve honvédelmi érdekkel közvetlenül összefüggő beszerzések adatai, és a minősített adatok kivételével | http://www2.itworx.hu/cgi-bin/itworx/download.cgi?vid=775&uid=-1&dokid=1174
| 2021. április | A táblázat tartalmazza az előző évek szerződéseit is. |
IV. Közzétételi egység: Koncessziók
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A koncesszióról szóló törvényben meghatározott nyilvános adatok (pályázati kiírások, pályázók adatai, az elbírálásról készített emlékeztetők, pályázat eredménye) | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
V. Közzétételi egység: Egyéb kifizetések
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. A közfeladatot ellátó szerv által nem alapfeladatai ellátására (így különösen egyesület támogatására, foglalkoztatottai szakmai és munkavállalói érdek-képviseleti szervei számára, foglalkoztatottjai, ellátottjai oktatási, kulturális, szociális és sporttevékenységet segítő szervezet támogatására, alapítványok által ellátott feladatokkal összefüggő kifizetésre) fordított, ötmillió forintot meghaladó kifizetések címzettjei | A közérdekű adat a szervnél nem áll rendelkezésre. | - | - |
VI. Közzétételi egység: Európai Unió által támogatott fejlesztések
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések leírása, az azokra vonatkozó szerződések |
| 2021. 04. 12. |
|
VII. Közzétételi egység: Közbeszerzés
Adat megnevezése |
| A legutóbbi módosítás ideje | Archívum |
1. Közbeszerzési információk: éves terv, összegzés az ajánlatok elbírálásáról, a megkötött szerződésekről | http://www.som.hu/dokumentumok/kozbeszerzesi-terv
| 2023. március | http://www.som.hu/dokumentumok/kozbeszerzesi-terv
|
Tájékoztató
a közrdekű adatigénylések szabályairól
A közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmek intézésnek, továbbá a kötelezően közzéteendő adatok nyilvánosságra hozatalának rendjéről szóló szabályzat alapján – amely a fenti táblázat X. Közzétételi egység: Közérdekű adatok igénylése című pontjában letölthető - A közérdekű, valamint a közérdekből nyilvános adat megismerése iránt
- szóban,
- írásban vagy
- elektronikus úton
bárki igényt nyújthat be.
Szóbeli igények benyújtása
- személyesen: a Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén, ügyfélfogadási időben.
- telefonon a következő telefonszámokon: + 36 84 580 022
Írásbeli igények benyújtása
- személyesen: a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén benyújtva,
- postai úton: a jegyzőnek/elnöknek címzett levélben,
- elektronikus úton: a jegyzo@sagvar.hu e-mail címre küldött levélben történhet.
A közérdekű adat, közérdekből nyilvános adat megismerésére irányuló igények teljesítéséről a jegyző gondoskodik.
Az adatigénylésnek közérthető formában és – amennyiben ezt az adatot kezelő közfeladatot ellátó szerv aránytalan nehézség nélkül teljesíteni képes – az igénylő által kívánt technikai eszközzel, illetve módon kell eleget tenni. Ha a kért adatot korábban már elektronikus formában nyilvánosságra hoztuk, az igény teljesíthető az adatot tartalmazó nyilvános forrás megjelölésével is.
A közérdekű adat, közérdekből nyilvános adat megismerésére irányuló igénynek a tudomásra jutást követő – legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 15 napon belül eleget tenni. Az adatigénylést nem lehet elutasítani arra való hivatkozással, hogy annak közérthető formában nem lehet eleget tenni.
Az Info törvény 29. § (3) bekezdése alapján: „Az adatot kezelő közfeladatot ellátó szerv az adatigénylés teljesítéséért - az azzal kapcsolatban felmerült költség mértékéig terjedően - költségtérítést állapíthat meg, amelynek összegéről az igénylőt az igény teljesítését megelőzően tájékoztatni kell.”
A költségtérítés összege megállapításának szabályai a fenti szabályzatban megtalálhatók.
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítési határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint az adatigénylés teljesítéséért megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében az adatigénylő jogosult bírósághoz fordulni. A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított 30 napon belül kell megindítani a közfeladatot ellátó szerv ellen.
Az igénylő dönthet úgy is, hogy az adatkezelő jogsértő eljárása miatt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) vizsgálatát kezdeményezi.